2012. február 19., vasárnap

Farsang

Gazdag Erzsi: Itt a farsang.

Itt a farsang, áll a bál,
keringőzik a kanál,
Csárdást jár a habverő,
bokázik a máktörő.

Dirreg, durrog a mozsár,
táncosra vár a kosár.
A kávészem int neki,
míg az örlő pergeti.

Heje-huja vigalom!
Habos fánk a jutalom
Mákos patkó, babkávé,
ez aztán a parádé.

És ha már farsang, nem hiányozhat a mennyei fánk sem.

Kedves diétázók, úgy néz ki erről sem kell lemondanunk!
Kicsit lightosabb verzióban, bár a spanyol viaszt nem én találtam fel, de íme az én sütőben süthető fánkom:

Hozzávalók:
3dl tej 150-15
5dkg élesztő 25-2
25gr cukor 100-25
(1 ek édesítő)

Élesztőt langyos tejben cukorral (+ ízlés szerinti édesítővel) felfuttatjuk.

Kb. 55dkg lisztet 2208-458 (60dkg kell összesen) átszitálunk egy tálba.
2 tojást (140-0), 5dkg olvasztott margarinnal (363-0) elkeverünk, ehhez adjuk egy citrom reszelt héját és fél citrom levét (cc. 10-1).

A lisztes, a tojásos margarint és a futtatott élesztőt szépen eldolgozzuk és jó fél, de akár 1 órát meleg helyen kelesztjük.

No, hát több hibám is volt, ha 2 dl tejjel csinálom a tésztát, akkor csak 50dkg liszt kell, de valamiért 3 dl tejet számoltam, ezért kellett még egy kicsi liszt a dagasztáshoz, azért írtam 55dkg lisztet, a maradék 5 dkg liszt pedig a gyúródeszka szórásához kellett nekem.
Így tényleg, becsülettel el van számolva minden!!!

Mikor megkelt a tésztám jó egy ujjnyi vastagra nyújtottam és nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggattam.

35db fánkom lett, volt amelyiknek a közepét kiszúrtam, lehet vele bíbelődni.
Sütőpapíros tepsire raktam, még azon is pihent jó 10 percet és utána nyomás a sütőbe.

Sajnos a sütőnk elég hókán süt, ezért kénytelen voltam valami kitalálni...
Vanília cukros tejjel kentem meg a tetejüket, hogy szépen pirulgassanak.

0.5dl tej 25-2,5
1 cs. vaníliás cukor 31-8

Összesen az egész tésztám 3052kcal és 511,5g ch!
35 db fánkom lett, így egy fánk 87,2kcal és 14.6g ch!

Diétás lekvárral, fahéjas Xillit porral, vagy kis light pudinggal meleg szívvel ajánlom.
Nekem nagyon ízlik, pedig szkeptikus voltam vele, de abszolút nem hiányzik a tömény olaj íz és szag sem.



Diétás házi eperlekvárral töltve:


Ez már egy nem diétás verzió, ez a páromnak készült, szilvalekvárral töltve, porcukorral szórva.

3 megjegyzés:

PrettyWitch írta...

A párom kb. két hete mondta, hogy igazán süthetnénk fánkot. Mondtam neki, hogy mostanában nemigen, mert azt diéta-kompatibilisen nem lehet megcsinálni. Erre tessék :) Nagyon köszi, meg fogom lepni vele :)

GreenTea írta...

Érdemes körülnézni a neten, nagyon jó kis receptek vannak.
Egyedül mindig a cukor tartalmon hüledeztem, valahol 20-25 dekát is írnak.
Tény, hogy az élesztőhöz kell egy kevéske, de a többit simán le lehet cserélni más édesítőszerre.
Lehet tölteni is!
Egy újságban olvastam először a sütőben süthető fánkról, de mondom, a neten millió egy recept van.
Sajnos eteti magát, így kell a kitartás is hozzá! :-)
Köszönöm a látogatásod!

PrettyWitch írta...

Eszembe se jutott, hogy sütőben is lehetne sütni :)