2011. május 10., kedd

Ha kedd akkor...

Arra keltem 7 órakor, hogy a napocska erősen süti a fejem.
Gyorsan, hamar felkeltem és irány a konyha, kávé sajnos elfogyott így reggel óta öntöm magamba a cappucino-t, de sajnos annyit ér, mint hallottnak a csók...

No, hát tegnap délután, este megfőztem mára, babfőzeléket csináltam.
Reggel csak annyit dolgom volt, hogy vásárlás után rántott párizsit kellett csinálnom.
Tegnap este még sütöttem egy gyors rebarbarás piskótát, receptet írok, képek mellékelek!
Nagyon rákattantam erre a rebarbara témára, kedvencem lett.

Ma megeszem a maradék és egyben utolsó tárkonyos levest, ha még nem döglött meg.
Után piskótát eszem és délután folyamán sok-sok gyümit.

Jajj, nincs itthon gyümi... :-(

Délután vinni kell az autót kipufogódokihoz, valamit alkotnak a katalizátoron, utána szerintem irány a posta és a boltok, kong a hűtő...

Nagyon kellemes idő van, remélem így is marad.

Ma ezt ettem eddig és ezt fogom:

Reggeli:
2 cappucino 100-10
1 korpás zsömle 126-24
pici margarin 45-0
1 retek 15-2
Ö:286-36

Tízórai: ???

Ebéd:
1 adag tárkonyos csirkeraguleves 150-9
Rebarbarás piskóta 3 db minimum... :-) 123-15,3
Ö:273-24,3

Nassi:
1 kocka rebarbarás piskóta 41-5
1 kocka csoki 50-5 (???, ez csak tipp)
Ö:91-10


Pár szóban a rebarbarás piskótáról:
30dkg rebarbarát felkarikáztam, megmostam, hagytam lecsepegni.
4 tojást megmostam, szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem.
A sárgájához adtam 1 ek vanília aromát, édesítőt ízlés szerint, 5 ek vizet és felvertem robotgéppel.
Kimértem 10dkg finom lisztet és 2 dkg zabkorpát, hozzá adtam 1 mokkáskanál sütőport, 1 késhegynyi szódabikarbónát és eldolgoztam a sárgájával, eléggé kemény volt így még egy-két kanál vizet adtam hozzá, de nem hígítottam túl, mert utolsó műveletként még ment bele a kemény fehérje.
Egy kis tepsit sütőpapírral kibéleltem, beleöntöttem a piskótát és a tetejére dobáltam finoman a rebarbarát.
Előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.



Számokban pedig:
10dkg sima liszt 344-70
2dkg zabkorpa 63-12
4 tojás 280-1
30dkg rebarbara 51-9
1 mokkáskanál sütőpor -elenyésző
1 késhegynyi szódabikarbóna -elenyésző
Ezen kívül: csipet só, víz, édesítő és esetleg vaníliaaroma.
Ö:738kcal és 92g ch.

18 kockára vágtam fel, így egy kocka 41kcal és 5,1g ch.

Jó étvágyat! :-)

Este lehet még jelentkezem!

0 megjegyzés: